2023年2月12日日曜日

ECR2023追加登録 骨梁のUHRCT所見のテクスチャー解析

年明けにECR2023の演題アップロードを済ませたところでしたが、並行して募集していたlateなんたらで、アクセプトの通知があり、急遽、新たに1演題をアップロードしました。
骨梁のUHRCT所見とそのradiomicsに関する演題です。
アクセプトのメールが2月初旬にきました。期間はvery shortであるので、急いでアップロードしろと記載されていました。締切2月15日。あと10日、嘘だろ?と思いましたが、せっかくのお誘いですので何とかまとめました。
幸いにも教育演題ですので、この演題も以前講演会などで作ったパワーポイント資料からレクチャーのつもりでまとめました。今回の新規部分は骨梁のテクスチャー解析によるradiomicsですので、なるべくその部分を膨らませました。
結局、骨脆弱性のUHRCTによる定量化について症例画像を中心に3日でまとめました。 ボケ防止の筋トレをやってる気分です。 
 
Accepted abstracts 
False positive findings on plain chest radiograph -3D image analysis using ultra-high-resolution CT data - Control #11606 Poster Presentation EPOS Radiologist (educational)
Ultra-high-resolution CT (UHRCT) with Minimum Radiation Dose Setting - the usefulness of personal health indicator - Control #11784 Poster Presentation EPOS Radiologist (educational)
Quantitative evaluation of cancellous bone morphology by ultra-high resolution CT (UHRCT) Control #11788 Late-Breaking Poster Presentation EPOS Radiologist (educational)
Computer-aided simple triage (CAST) for COVID-19 pneumonia based on RSNA expert consensus statement and radiological finding evaluations in a multi-centre study Control #11043 Oral Presentation Research Presentation (共同研究者)
Rejected abstracts 
Is it possible to quantify discomfort with noise reduction technology for low-dose CT ? #11611 | Physics in Medical Imaging
Ultra-low dose laxatives are the best bowel preparation for CT colonography #17429 | GI Tract(共同研究者)

0 件のコメント:

コメントを投稿